زردشت
فارس، شیراز، زرقان
09174630303
ساخت زردشت کود کندرهش نیتروژنه در شرکت صنایع شیمیایی فارس
زردشت کود

ساخت زردشت کود کندرهش نیتروژنه در شرکت صنایع شیمیایی فارس

در صنایع کشاورزی استفاده از کودها به منظور افزایش بازده محصولات کشاورزی با یک چالش دائمی روبرو است. کودهای شیمیایی با هر ترکیبی که باشند نمی‌توانند از بازدهی کامل برخوردار باشند. این واقعیت گریزناپـذیر مخـصوصا درمورد کودهای ازته مصداق کامل دارد. از سه ماده مغذی اصلی مورد نیاز گیاهان، نیتروژن سریعتر خاک را ترک می‌کند. مقدار کل ازتی که در جریان مصرف کودهای ازته از دست می‌رود در محدوده 50-30 % تخمین زده می‌شود. البته از دست دادن این مقدار از کود نه تنها باعث اتلاف کود می‌شود، بلکه بخاطر نیاز گیاه باید کود بیشتری مصرف کرد و این مستلزم صرف هزینه‌های کارگری بیشتر و مصرف بیش از اندازه کود است. این شیوه کود‌دهی به هیچ وجه مطلوب نبوده و به محصول و محیط زیست ( آلودگی خاک و منابع زیر زمینی آب) آسیب جدی می‌رساند. یکی از راه‌های جلوگیری از این پدیده استفاده از کودهای کندرهش و کنترل رهش می‌باشد.
با در نظر داشتن مشکلات ذکر شده، شرکت صنایع شیمیایی فارس با بررسی و تحقیقات فراوان به دانش تولید زردشت کود کند‌رهش دست پیدا کرده است. این کود برای اولین بار در کشور ساخته و ثبت اختراع شده است. مزایای این کود به شرح ذیل است:
این کود دارای منبعی پایدار و قابل اطمینان از نیتروژن است که با توجه به ویژگی بسیار مهم کندرها بودن، می‌تواند این عنصر حیاتی را تا مدت 22 هفته یا بیشتر به صورت تدریجی به گیاه برساند و به رشد پایدار و توسعه ریشه‌ها کمک نماید.
کود کند‌رهش در فرمولاسیون خود دارای 34-32 % نیتروژن است که 75 % این نیتروژن نامحلول در آب است و در خاک تبدیل به یون آمونیوم و نیترات قابل جذب گیاه می‌شود.